Frågor och Svar 

Hur söker man lägenhet?
Registrera dig via vår hemsida. Du får då ett kundnummer och en pinkod som du använder för att logga in med. Därefter kan du söka bland våra lediga objekt och själv göra din intresseanmälan.

Hur fungerar bostadsuthyrningen?
Uppsagda lägenheter läggs på lägenhetsuthyrningen där det ligger i en vecka.

Kan jag överlåta min kötid till någon annan?
Nej, kundnumret är personligt och får inte överlåtas.

Jag hittar inte min hyresavi. Vad gör jag?
Maila orebro.bostader@svenskakyrkan.se så mailar vi en kopia på avin.

Kan jag betala hyran via autogiro?
Maila orebro.bostader@svenskakyrkan.se för att få en blankett.

Jag vill säga upp min lägenhet, hur gör jag?
Du säger upp lägenheten genom att skicka in en skriftlig uppsägning med post. Uppsägningen räknas från den sista dagen i den månad du säger upp. Exempel: Du säger upp 4 mars, uppsägningstiden räknas då från den sista mars till den sista maj. Din uppsägningstid är två kalendermånader.

Mina grannar stör mig med högt tv ljud och höga skrik, vad gör jag?
Dagtid mailar du orebro.bostader@svenskakyrkan.se. Utanför kontorstid ringer du vår jour.

Vart vänder jag mig om något måste åtgärdas i lägenheten?
Om det gäller vanliga felanmälningar se rubriken felanmälan under mitt boende.

Har du någon annan fråga?
Maila oss på orebro.bostader@svenskakyrkan.se